CHP’nin bir belde teşkilatındaki balkon sohbeti


M.Kemal AYÇİÇEK-6 Haziran 2011

Olabildiğince siyasetten uzak yazılar yazmaya özen gösteriyorum. Sözüne itibar ettiğim dostlarım, “boş ver, sen siyaset yazma” derler, ben bunları dikkate alıyorum. Zaten bunun farkındalar da ama öyle zamanlar oluyor ki, yazılmadan geçilemeyecek sohbetlerimiz de oluyor. Nitekim, tüm bu seçim atmosferini hep birlikte aynı toplumla yaşıyoruz. Kimileri, bir kentin kız erkek demeden, yediden yetmişine, varan bir sevdasını, kalkıp siyasete alet ederek, “ucuz politika” yolunu seçerken, yazı yazan bir insan ister istemez işin içinde buluveriyor kendini.

 

Araklı’da karadere vadisinde, çay içmeye bir yer aradım. Şöyle vatandaşların bulunduğu bir kahve, bir çay ocağı fark etmezdi, fakat nerde bulabilirim bunu bilmiyordum. Önceleri Bifara, şimdiki adıyla Merkez köy’de bulabilirim diye umut ettim, girdim yola. Bifara hanları vardı eskilerde, tarihi bir köprüsü vardı, yolun her iki yakasında da kahvehaneler vardı o zamanlar. Belki yine vardır diye umutla gittim ama yoktu. Sadece Ramazan’da açık olan bir yer varmış ama orası da kapalı tabi. Çok özel bir çay değildi aradığım, sıradan bir yer olsun, vatandaşlar bulunsun, ve o vatandaşların gündemleri nedir diye onları dinleyeyim, çay bahanem olsundu tüm amacım. Bana Erenler’i önerdiler. Eski adıyla zimladeresi diye bilinen yine eskiden hanları olan bir yer. Karadere vadisine giren herkesin rahatlıkla bildiği bir yer burası.

 

Üç- beş dükkanın bulunduğu, dereye nazır bir balkonu bulunan pirzolacısı bulunan ve az daha yukarısında da belediye binası ve camii ve kur’an kursu bulunan bir yer. Burası Araklı’nın en güzel köylerinden birinin, Kestanelik köyünün de hemen altında olan yer. Altı dükkan, üstü de CHP’nin belde teşkilatı yazılı kıraathanenin balkonuna geçtim. Kahvehanenin içinde üç masada kağıt oyunları vardı. Balkonda da 4 kişi oturuyordu. Yol boyunca Saadet Partisi’nin flamaları, belli bir düzenle asılmıştı ama Zimla deresine varınca CHP ve Ak parti flamaları gözüküyor sadece. Yoldan geçen Has Partili bir seçim aracının anonsları oldu. Bir çay, ardından bir daha ……………………..yazının devamı için tıklayınız

Yorum bırakın